Over ons

Sinds 1962 is Particuliere School Benschop, nu ruim 50 jaar, een onafhankelijk Particuliere opleider voor het behalen van het diploma "Bovag Patroon" (later veranderd in Vakbekwaamheid Autobedrijf en in 1995 door het diploma Bedrijfstechniek).

Het verhaal achter PSB

Door een verandering in de vestigingswet zijn wij in de jaren ’70 ook gestart met de opleiding OndernemerMotorvoertuigen Fietsbedrijf die de oude Handelskennis- en Detailhandelsopleiding vervangt. Inmiddels zijn deze diploma’s vervangen door het diploma Algemene Ondernemersvaardigheden en Bedrijfstechniek, welke wij sinds augustus 1995 ook verzorgen.

In 1985 zijn wij ook gestart met de opleidingen voor de APK Keurmeester I & II, waarna wij in 1994 met toestemming van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en de RDW tevens een uitgeverij zijn begonnen met een vereenvoudigde regelgeving betreffende de APK regels. Regelmatig zorgen wij voor updates en verzenden wij deze naar de APK keurmeesters.

Ook zijn wij augustus 2011 gestart met de opleiding basiskennis CAN-bus waarin de monteur de basis principes van de CAN-bus wordt bijgebracht aan de hand van de werking van de verlichtingsinstallatie.

Onze cursussen zijn geschikt voor iedereen, er is geen voorkennis vereist. Enkel voor de APK-opleidingen zijn door de RDW toelatingseisen opgesteld. In de afgelopen jaren zijn velen u voor gegaan. De meeste van hen zijn nu in het bezit van een eigen bedrijf of een APK-keuringsbevoegdheidpas. Informeert u maar eens bij voorgaande cursisten; Particuliere School Benschop bv is een begrip in Nederland.

Heden ten dagen leiden wij nog steeds op in kleine groepen volgens onze eigen leermethode en onder intensieve begeleiding van onze leerkrachten, die indien nodig, 24 uur per dag telefonisch bereikbaar zijn.