Regelgeving APK I & II

Hier vindt u de Wet en regelgeving voor de APK keuring, voor zowel de lichte als de zware voertuigen.
Omdat er APK I en APK II keurmeesters zijn, hebben wij ook twee aparte uitgaven gemaakt. Deze zijn apart of in een combinatie abonnement leverbaar.

Eigen ontwikkelde regelgeving

Sinds 1992 geeft PSB een eigen ontwikkelde regelgeving uit. Deze regelgeving is volledig conform de Nederlandse wetgeving.

Door de unieke opzet van de regelgeving zijn de wetteksten duidelijk, leesbaar en snel vindbaar voor de APK keurmeester. Daar waar nodig zijn er extra toelichtingen en rekenvoorbeelden toegevoegd.

Bezoek onze shop voor een overzicht van alle producten

Gebruiksvoorwaarden

De APK-keurmeesters mogen in de praktijk deze boeken gebruiken. Deze boeken mogen ook op het  examen APK bevoegdheidsverleng geraadpleegd worden.

De indeling:

Deze Regelgevingen zijn volledig conform de APK wetgeving. Echter zijn deze ingedeeld aan de hand van de keuringsrapporten op pagina 9 of 10, waarop bij elk keuringsaspect het paginanummer van het betreffende artikel uit de Keuringseisen, Permanente eisen, Administratieve procedures en Erkenningsregeling zijn vermeld. Wordt de keurmeester in een artikel verwezen naar een volgend artikel, dan staat daar ook het paginanummer bij van het volgend artikel. Zo navigeert de keurmeester gemakkelijk naar de extra informatie.

Diverse aspecten zoals remmen, roest e.d. zijn aangevuld met pasklare formules, rekenvoorbeelden en extra toelichtingen zodat de keuringsbeslissing eenvoudig kan worden genomen.

Digitaal

De regelgeving voor de APK II, lichte voertuigen is ook online beschikbaar. Deze is via de internetbrowser op uw computer, laptop of tablet bereikbaar. De opzet en indeling is gelijk aan de papieren variant, aangevuld met een visuele inhoudsopgave. Ook hier heeft u dus duidelijke opzet, uitleg en pagina doorverwijzing. U hoeft echter niet meer te bladeren maar u kunt klikken op de paginanummers waardoor de juiste artikelen worden getoond.

Neem contact met ons op

Zodat wij u kunnen helpen met uw vragen over onze verschillende opleidingen.